دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ |۲۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 26, 2024
کد خبر: 996626
۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
دکتر سید جعفر شهیدی

حوزه/ بزرگداشت علامه سید جعفر شهیدی(ره) با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور، در بروجرد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد،همایش بزرگداشت دکتر سید جعفر شهیدی(ره)، امروز به همت گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و اداره ارشاد بروجرد، با حضور سید محمد حسینی،معاون پارلمانی رئیس جمهور در سینما فلسطین شهرستان، برگزار شد.

این همایش با رعایت پروتکل های بهداشتی در محورهای غدیر شناسی، امام علی(ع) شناسی در اندیشه های دکتر شهیدی(ره) و نهج البلاغه شناسی در اندیشه های دکتر شهیدی(ره) با حضور عموم مردم برگزار شد.

مرروری بر زندگینامه دکتر سید جعفر شهیدی(ره)

سیدجعفر شهیدی، فرزند سیدمحمد سجادی از دانشمندان و مفاخر بزرگ ادبی ایران در سال ۱۲۹۷ هجری شمسی در شهر بروجرد به دنیا آمد.

وی دوران تحصیل ابتدایی و بخشی از متوسطه را در این شهر و ادامه آن را در تهران به انجام رساند.

شهیدی ابتدا به نام سجادی معروف بود که بعدها تغییر شهرت داده و با نام شهیدی در مراکز علمی و دانشگاهی شهرت پیدا کرد.

از تألیفات شهیدی می‎توان به مهدویت و اسلام ۱۳۲۴، جنایات تاریخ، چراغ روشن در دنیای تاریک‌(یا زندگانی امام سجاد)، تصحیح براهین‌العجم اثر مورخ‎الدوله سپهر، ابوذر غفاری نخستین انقلابی اسلام، شیر زن کربلا اثر بنت‎الشاطی، انقلاب بزرگ اثر طه حسین، ترجمه نهج‎البلاغه و محمد خاتم پیامبران، مقاله از ولادت تا بعثت، محیط ادب، مجموعه سی‏‌گفتار اشاره کرد.

دریافت استادی افتخاری از دانشگاه پکن، ریاست افتخاری انجمن بین‌المللی استادان زبان و ادبیات فارسی، استاد ممتازی از دانشگاه تهران، دریافت نشان درجه یک علمی از رئیس جمهوری در سال۱۳۷۴ از افتخارات علامه شهیدی است.

دکتر شهیدی(ره) در ۲۳ دی ۱۳۸۶ دعوت حق را لبیک گفت.

وی در سال ۱۳۷۴ منزل مسکونی‎اش را به شهرداری نارمک واگذار کرد و این خانه در همان سال به کتابخانه عمومی دکتر شهیدی تبدیل شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha